قالیباف: ورزش یک صنعت است/ باید در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم

۰ بازديد
قالیباف: ورزش یک صنعت است/ باید در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم

رئیس مجلس با بیان اینکه ورزش یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است، گفت: ما مسئولان و سیاست‌گذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و افتتاح طرح‌های عمرانی فدراسیون کشتی، گفت: در هفته وحدت و در آستانه میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) هستیم که این عید را به یکایک مسلمانان جهان و مردم ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی ضمن عرض خداقوت به کشتی‌گیران ایران که در المپیک پاریس افتخارآفرینی کردند، بیان کرد: در ایام برگزاری المپیک تا کشتی گیران روی تشک نرفتند، مردم دمق بودند و این مدال‌آوران و کشتی‌گیران بودند که شادی و نشاط را به ارمغان آوردند.

ورزش هم پدیده اجتماعی و هم صنعت است

قالیباف با بیان اینکه ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است، اظهار کرد: ما مسئولان و سیاست‌گذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است. باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف زده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما ۲ تا ۳ درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت، حوزه ورزش و ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی خودمان انجام دهیم، بی شک اثرگذار است.

قالیباف متذکر شد: ما از فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم تفاوت میان فرهنگ «بیا» و «برو» کجاست. آن زمان فرماندهان گام نخست را برمی‌داشتند و سپس رزمندگان را فرامی‌خواندند، لذا ما حق نداریم پشت تریبون‌ها از این مسائل سخن بگوییم اما خروجی کارنامه ما غیر از این باشد. از زمانی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خارج شده و توفیق خدمت در نیروی انتظامی را پیدا کردم، ورزش را در این نیرو کلید زدم که برخی انتقاد کردند و گفتند که شما به دنبال پرداخت حقوق نیروهای خود باشید و نمی‌خواهد به دنبال راه اندازی باشگاه پاس باشید، اما ما همه این‌ها را با هم پیش بردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی به ما می‌گفتند فوتبال مانند پینگ پنگ و کشتی نیست اما تلاشی که صورت گرفت، باعث شد تیم پاس همان سال قهرمان لیگ برتر شود و به مسابقات آسیایی برود، صاحب باشگاه شود و بیش از ۱۷ تا ۱۸ رشته مهم در آن ایجاد شود.

وی یادآور شد: مشابه این تحولات را در زمان حضورم در شهرداری تهران داشتیم که آن زمان معتقد بودیم شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی فرزندان ما در جنوب و مرکز شهر از منزل کوچک خود درآمدند، بتوانند وارد یک زمین چمن شده و بازی کنند که پولی هم برای آن ندهند.

تقدیر از اقدامات رئیس فدراسیون کشتی

قالیباف تاکید کرد: باور همه ما بر این است که ورزش، زمین چمن، سالن و حتی اقدامات فرهنگی مانند سراهای محله با تفکر مسجدی شکل گرفت که اگر بر این اساس نباشد، دیر یا زود دچار آسیب خواهیم شد. از علیرضا دبیر تشکر می‌کنم که فرهنگ ملی و پرچم عزیز ما، اسلامیت و دینی بودن ما و همچنین فرهنگ شهدای ما را با افتخار سر دست می‌گیرد و از مسیر منحرف نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دبیر تشکر می‌کنم، چرا که وصیت‌های شهدا را نقشه راه کار خود قرار داد. شهید طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی می‌گفت که فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند و رزمنده و مدیر کسی است که بیش از امکاناتی که در اختیار دارد، کار کند و امروز ما این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم.

تخصیص درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سیگار برای توسعه ورزش

وی در ادامه، گفت: برنامه هفتم توسعه میثاق دولت و مجلس است که ورزش یکی از احکام مورد تأکید در قانون برنامه است. بر اساس یکی از بندهای این قانون، ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سیگار را برای توسعه زیرساخت ورزش قرار دادیم و این علاوه بر بودجه‌های سالانه‌ای است که برای ورزش تخصیص می‌یابد. همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی در آنجا تبدیل به قانون شد.

قالیباف ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که رؤسای فدراسیون‌ها نباید دو شغله محسوب شوند که البته این موضوع در صحن مجلس رأی کافی را نیاورد و من معتقدم باید درباره آن مجدداً با صحن مجلس صحبت کنیم تا کار کارشناسی شده و فدراسیون‌ها استثنا شوند تا افراد ماندگار، قوی و با تجربه، فدراسیون‌ها را مدیریت کرده و شرایط به گونه‌ای نشود که نتوانیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سایر حوزه‌ها قطعاً صحیح است، اما در این بخش باید استثنا قائل شد و در کمیسیون فرهنگی مجلس به آن بپردازیم.

جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحول است

وی اظهار کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید به تحول و تغییر در ابعاد مختلف زندگی مردم است. وقتی امروز حرف از رشد اقتصادی در مدیریت می‌زنیم، منظور رشد بهره وری است. بی شک سرمایه گذاری داخلی و خارجی اولویت ما است، اما امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه‌گذاری است و اگر به دنبال رشد ۸ درصدی هستیم، ۳ درصد از آن در حوزه بهره وری است.

قالیباف بیان کرد: بهره وری به معنای شایسته سالاری، عرضه داشتن و مدیریت درست است. ما برای جامعه خود نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم و بدون شک ورزش در ابعاد قهرمانی، عمومی و همگانی پیشتاز عرصه سلامت روحی و جسمی خواهد بود. یکی از موضوعاتی که باعث عقب‌ماندگی در ورزش شده، موضوعات مربوط به زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه توسعه فضاهای ورزشی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار جهادی در درون خود دو گوهر اختیار و اعتبار به همراه دارد که در اختیار مدیر قرار می‌دهد. المپیک آینده به لحاظ ژئوپلتیکی برای ما مهم است و از ابعاد مختلف صحنه مبارزه است و از امروز همه فدراسیون‌ها باید تلاش کنند تا در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم و یک خط تراز در عرصه ورزش به نمایش بگذاریم که همت همه ورزشکاران و مدیران حوزه ورزش را می‌طلبد.
منبع:

https://icelisting.com/story17165369/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://210list.com/story16816377/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hylistings.com/story17205411/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wiishlist.com/story16842793/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://travialist.com/story6259711/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wearethelist.com/story17901579/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://listbell.com/story5971003/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://seolistlinks.com/story17598572/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getidealist.com/story17838848/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://funny-lists.com/story17212684/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://45listing.com/story17865651/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thefairlist.com/story6179095/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

از بازگشت «حمید» به وطن تا دلنوشته «جلیلی» برای رفیق مدیرش!

۰ بازديد
از بازگشت «حمید» به وطن تا دلنوشته «جلیلی» برای رفیق مدیرش!

انتشار برخی از اظهارات حمید حامی پس از بازگشت دوباره به کشورمان، استوری جدید رضا بهرام و دلنوشته جالب یک مدیر فرهنگی بخشی از مطالب فضای مجازی موسیقی طی روزهای گذشته را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری مهر - گروه هنر- علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

از بازگشت «حمید» به وطن تا دلنوشته «جلیلی» برای رفیق مدیرش!

حمید حامی؛ شایعه مهاجرت، بازگشت و چند داستان دیگر

حمید حامی از خوانندگان توانمند و صاحب سبک موسیقی پاپ کشورمان که طی سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه فعالیت‌های موسیقایی خود رو به رو بود چندی پیش بود که از حضورش در کشور کانادا و ماندگاری اش خبر داد. خبری که بسیاری از کاربران و طرفدارانش آن را به منزله مهاجرت وی به بهانه کنسرت‌های خارجی‌اش قلمداد کردند.

اما مدتی بعد از انتشار این اخبار و مطالب، حمید حامی به یک باره سکوتش را شکست و با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از بازگشت خود به ایران خبر داد و اعلام کرد به زودی در گفت‌وگویی مفصل توضیحاتی درباره اتفاقات و حواشی این چند ماه در کانادا و کنسرت خبرسازش خواهد داد.

توضیح اینکه چندی پیش انتشار ویدئوهایی از کنسرت این خواننده در کانادا خبرساز شد که او تلویحاً مهاجرتش از ایران را تأیید کرده بود. اما به فاصله چند روز پس از این اخبار، به یک باره یکی از کنسرت‌هایش در کانادا لغو شد و این خواننده از کارشکنی تهیه کنندگانش در لغو این کنسرت و ماجرای حضورش در کانادا خبر داد.

حالا این خواننده با بازگشت به ایران، قرار است به زودی اطلاعاتی مهم درباره روند حواشی رخ داده را بازگو کند.
منبع:

https://nybookmark.com/story17655100/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarketmaven.com/story16596943/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://iowa-bookmarks.com/story11931750/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://johsocial.com/story6336032/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bouchesocial.com/story17916419/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmarkz.com/story6448924/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmphl.com/story17923195/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sparxsocial.com/story6276818/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialclubfm.com/story6447694/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sound-social.com/story6122028/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sociallawy.com/story6255753/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialdosa.com/story6019315/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialroi.com/story5975916/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://throbsocial.com/story17904868/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bbsocialclub.com/story17866896/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://dftsocial.com/story16899079/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialevity.com/story17878333/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://nimmansocial.com/story5886926/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialrator.com/story6315991/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social-lyft.com/story6023522/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialskates.com/story17138242/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socials360.com/story6339700/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwoot.com/story17721357/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarknap.com/story6227755/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkinglive.com/story16985316/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkmiracle.com/story17633147/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://telebookmarks.com/story6314516/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkcork.com/story16865986/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkedblog.com/story16857526/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://lingeriebookmark.com/story6030391/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkspy.com/story17634276/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkvids.com/story17275135/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkshut.com/story16818693/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://fellowfavorite.com/story17255264/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://rotatesites.com/story17223221/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hubwebsites.com/story17603452/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://binksites.com/story5939804/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sitesrow.com/story6009820/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysitesname.com/story5971502/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sites2000.com/story5870248/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thejillist.com/story6151857/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://toplistar.com/story17878035/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://kingslists.com/story17278152/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://fatallisto.com/story5865872/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://worldlistpro.com/story17808240/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://health-lists.com/story16864019/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://webcastlist.com/story17165160/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sirketlist.com/story17652337/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://listfav.com/story17594536/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://classifylist.com/story17873959/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

ارائه «طرح جامع اقدام مشترک ملی برای هوش مصنوعی» در مهرماه

۰ بازديد
ارائه «طرح جامع اقدام مشترک ملی برای هوش مصنوعی» در مهرماه

معاون علمی رییس جمهور از تدوین و برنامه جامع معاونت علمی در حوزه هوش مصنوعی با عنوان «طرح جامع اقدام مشترک ملی برای هوش مصنوعی» خبر داد که نخستین گام ها در مسیر اجرای آن در حال پیمودن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل آموزشی هوش مصنوعی به همت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و ستاد هوش مصنوعی و رباتیک در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی سخنانی، حضور در میان اهالی دانشگاه و آکادمی را فرصتی مغتنم دید و اظهار داشت: جمع امروز، ثمره ایده دکتر دهقانی فیروز آبادی است و ما به نمایندگی از طرف او در اینجا حاضر شده ایم.

اما نکته‌ای که از دید افشین مغفول نماند، غیبت رشته‌های ریاضی، هنر و مهندسی مواد در بین سرفصل‌های ارائه شده بود و گفت: انقلاب صنعتی در نتیجه یک انقلاب علمی رقم می‌خورد و علم هم در رشته‌های فنی و مهندسی چیزی جز ریاضی و فیزیک نیست.

به گفته او، بی تردید از دیگر تجلی‌گاه‌های تحولات هوش مصنوعی در دنیای امروز، هنر است و شاخه‌هایی همچون نقاشی، پویانمایی و مجسمه سازی در میان انواع هنر سهم بیشتری از تحولات هوش مصنوعی را از آن خود کرده‌اند.

معاون علمی همچنین ادامه داد: از آنجا که کشور ما یکی از غنی‌ترین کشورها در حوزه معادن است مهندسی مواد و بهره گیری این شاخه علمی از تحولات هوش مصنوعی هم یک ضرورت به شمار می‌رود و شایسته است این سه حوزه (ریاضی، هنر و مهندسی مواد) در تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی مورد توجه جدی تری قرار بگیرد.

افشین در ادامه از اقدامات کمیته داوران تقدیر کرد و از اهدا گرنتی معادل گرنت طرح‌های برگزیده به این تیم خبر داد.

وی همچنین به فراخوان دیگری که به همت بنیاد ملی علم ایران در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: دغدغه‌ای که این جمع را به دورهم گردآورده است، دغدغه‌ای آموزشی است. در کنار این مهم در فراخوانی که با بنیاد علم منتشر کرده ایم می‌کوشیم یکسری مدارک و پیوست‌های علمی فارسی در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی تولید کنیم و هدف ما از این فراخوان در واقع تولید محتوای پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی است.

او ادامه داد: گرنت ارائه شده در این فراخوان تا سقف یک میلیارد تومان است و نصف این مبلغ را می‌توانند، صرف سخت افزار کنند. در این فراخوان هم چیزی حدود ۴۶۰ طرح دریافت شده است.

افشین همچنین تصریح کرد: اگر قرار باشد در هوش مصنوعی تحولی را رقم بزنیم، بی تردید یکی از ارکان آن نیروی انسانی و مستندات علمی فارسی است. از این رو، در معاونت علمی ریاست جمهوری یک برنامه جامع را در دستور کار خود قرار داده ایم و می‌کوشیم تا ۱۱ مهر مصادف با هفته نخبگان طرح کلان معاونت در حوزه هوش مصنوعی (طرح جامع اقدام مشترک ملی برای هوش مصنوعی) را ارائه کنیم. در این طرح کلان، سه حوزه نیروی انسانی، زیرساخت و داده محل توجه بوده است.
منبع:

https://bookmarkcitizen.com/story16478572/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkboom.com/story16402705/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkassist.com/story16364264/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingfeed.com/story16385290/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://alphabookmarking.com/story16281110/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://1001bookmarks.com/story16349905/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ilovebookmark.com/story16340975/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ez-bookmarking.com/story16328765/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://atozbookmark.com/story16331312/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://userbookmark.com/story16345324/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://total-bookmark.com/story16340017/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thegreatbookmark.com/story16481076/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarkplaza.com/story16380075/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarkking.com/story16326252/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarkfree.com/story16478206/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://single-bookmark.com/story16415817/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://privatebookmark.com/story16498990/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://onlybookmarkings.com/story16402839/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysterybookmarks.com/story16425243/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mirrorbookmarks.com/story16404513/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://minibookmarks.com/story16356466/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://indexedbookmarks.com/story16310314/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://friendlybookmark.com/story16352156/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://freebookmarkpost.com/story16323113/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://explorebookmarks.com/story16366380/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksystem.com/story16316751/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkusers.com/story16290757/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkspiral.com/story16417362/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkdistrict.com/story16294737/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-search.com/story16341366/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-nation.com/story16313956/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://7bookmarks.com/story16316653/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://xyzbookmarks.com/story16337759/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tbookmark.com/story16333600/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarklinkz.com/story16381723/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-rss.com/story16341346/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkstumble.com/story17685096/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkstime.com/story16517994/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://gatherbookmarks.com/story16756780/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkrange.com/story17421603/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkextent.com/story17680698/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkspring.com/story10938195/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkswing.com/story17555316/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksknot.com/story17778878/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkja.com/story17778531/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://altbookmark.com/story17808475/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://letusbookmark.com/story17663139/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://trackbookmark.com/story17532394/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hindibookmark.com/story17701795/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkshq.com/story17589106/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

اتحادیه اروپا: انفجار پیجرها در لبنان را محکوم می‌کنیم

۰ بازديد
اتحادیه اروپا: انفجار پیجرها در لبنان را محکوم می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عملیات تروریستی روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد، اما از همه طرف‌ها خواست که از وقوع یک جنگ گسترده در منطقه جلوگیری کنند.

وی دراین‌باره گفت: در حالی‌که به نظر می‌رسد به اهدافی حمله شده، اما منجر به خسارت جانبی شدید و بی‌رویه‌ای برای غیرنظامیان از جمله کودکان شده است.

بورل در ادامه افزود: من این وضعیت را بسیار نگران‌کننده می‌دانم و این حملات را محکوم می‌کنم؛ حملاتی که امنیت و ثبات لبنان را تهدید می‌کند و باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

پِترا دو سوتر، معاون نخست وزیر بلژیک در شبکه اجتماعی «ایکس» حملات دیروز در لبنان و سوریه که با جاسازی مواد منفجره در بیش از ۵ هزار پیجر رخ داد را به شدت محکوم کرد.

سوتر در «ایکس» این حادثه را «حمله تروریستی گسترده» و «تشدید بیرحمانه خشونت» توصیف کرد و نوشت: سکوت گزینه روی میز نیست. تحقیقات بین‌المللی الزامی است. خونریزی باید متوقف شود.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها تاکنون ۱۱ نفر شهید و بیش از چهار هزار تن در این سلسله انفجارها مجروح شده‌اند که حال ۴۰۰ تن از آنها وخیم است.

شرکت «گولد آپولو» تایوان که به تولید پیجرهای منفجرشده در لبنان متهم شده، مدعی است که این پیجرها در شرکتی مستقر در بوداپست، پایتخت مجارستان تولید شده است.
منبع:

https://ticketsbookmarks.com/story16329087/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tealbookmarks.com/story16420410/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://setbookmarks.com/story16412793/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://optimusbookmarks.com/story16421622/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://maximusbookmarks.com/story16523666/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://keybookmarks.com/story16402673/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hyperbookmarks.com/story16396710/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hotbookmarkings.com/story16458482/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://extrabookmarking.com/story16382331/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://enrollbookmarks.com/story16366381/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://digibookmarks.com/story16412213/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkuse.com/story16273949/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarktune.com/story16369809/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkpressure.com/story16385357/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkjourney.com/story16439721/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkindexing.com/story16329804/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkforest.com/story16379705/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkeasier.com/story16273239/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkchamp.com/story16394411/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingquest.com/story16385785/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingbay.com/story16347553/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://active-bookmarks.com/story16334800/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://dmozbookmark.com/story16409911/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarklinx.com/story16443778/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkerz.com/story16331737/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkahref.com/story16428326/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://top10bookmark.com/story16318181/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tinybookmarks.com/story16453337/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarknight.com/story16418228/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://scrapbookmarket.com/story16390898/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://royalbookmarking.com/story16421511/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://natural-bookmark.com/story16422254/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://nanobookmarking.com/story16379033/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://monobookmarks.com/story16321635/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://modernbookmarks.com/story16263186/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://listingbookmarks.com/story16439988/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://eternalbookmarks.com/story16356231/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://cheapbookmarking.com/story16334768/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://crossbookmark.com/story16340312/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://captainbookmark.com/story16354075/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkworm.com/story16330715/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkunit.com/story16305622/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarktiger.com/story16402587/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksea.com/story16357140/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkplaces.com/story16381945/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkoffire.com/story16296184/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkgenius.com/story16335148/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkfly.com/story16393684/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkfame.com/story16326358/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkcolumn.com/story16255724/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

تلاش وکلای تتلو برای پذیرش اعاده دادرسی متهم

۰ بازديد
تلاش وکلای تتلو برای پذیرش اعاده دادرسی متهم

تتلو به بند عمومی زندان منتقل شده است و وکلای آن برای پذیرش اعاده دادرسی در حال تلاش‌اند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین روند پرونده تتلو اعلام کرد: تتلو از بند انفرادی زندان به بند عمومی منتقل شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شده است یا خیر؟ افزود: وکلای آن در حال تلاش‌اند تا بتوانند دستگاه قضائی را متقاعد کنند تا اعاده دادرسی انجام و پرونده برای تجدید نظر پذیرفته شود.
منبع:

https://free-bookmarking.com/story16471124/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://doctorbookmark.com/story16385812/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkleader.com/story16382706/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkforce.com/story16490117/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkick.com/story16432996/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://kbookmarking.com/story16407758/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ilovebookmarking.com/story16431763/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkwuzz.com/story16424572/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksaifi.com/story16398034/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarklethq.com/story16410990/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://atozbookmarkc.com/story16526128/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarkage.com/story16377864/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tetrabookmarks.com/story16459858/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://siambookmark.com/story16446119/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://redhotbookmarks.com/story16382039/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pukkabookmarks.com/story16463853/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://orangebookmarks.com/story16476573/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://olivebookmarks.com/story16536711/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://naturalbookmarks.com/story16440160/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://myfirstbookmark.com/story16370800/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://macrobookmarks.com/story16506171/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://linkingbookmark.com/story16287876/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://leftbookmarks.com/story16479786/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://kingbookmark.com/story16409095/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://hypebookmarking.com/story16192604/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://greatbookmarking.com/story16470387/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://geniusbookmarks.com/story16406543/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://freshbookmarking.com/story16454768/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://expressbookmark.com/story16399309/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://exactlybookmarks.com/story16360742/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://echobookmarks.com/story16387658/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://cyberbookmarking.com/story16342931/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkssocial.com/story16383780/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksbay.com/story16425493/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkzap.com/story16331568/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkmargin.com/story16455271/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkbooth.com/story16436931/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkinginfo.com/story16417528/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingdepot.com/story16344756/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingalpha.com/story16407631/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkilo.com/story16305867/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://artybookmarks.com/story16321397/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://apollobookmarks.com/story16362481/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbookmarkgs.com/story16475270/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mnobookmarks.com/story16352924/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://geilebookmarks.com/story16402673/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkmoz.com/story16405307/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://baidubookmark.com/story16328182/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://yesbookmarks.com/story16446869/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tripsbookmarks.com/story16479437/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

شوتی؛ سلطان جاده‌ها

۰ بازديد
شوتی؛ سلطان جاده‌ها

هنگامی که واژه «شوتی» را در شبکه‌های اجتماعی به فارسی جست و جو می‌کنیم؛ به بخش عظیمی از نام‌های کاربری می‌رسیم که نام خودشان را شوتی‌سوار گذاشته‌اند و به نوعی در فضای مجازی معروف شده‌اند.

اگر ساکن پایتخت باشید، اتوبان قم-تهران نزدیک‌ترین جایی است که می‌توانید پدیده‌ای به نام «شوتی سواری» را ببینید. آنها با استفاده از خودروی سواری به قاچاق کالا یا انسان می‌پردازند.

اصطلاح شوتی برای مردم استان‌های جنوبی، جنوب غربی و شرق کشور اصطلاحی آشناست؛ استان‌هایی مانند بوشهر، خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان و در کل استان‌های بندری و مرزی مبدأ آنها و بازار پایتخت مقصدشان است.

آنها اسم خود را سلاطین جاده‌ها گذاشته‌اند اما همه ما آنها را به نام «شوتی سوار» می‌شناسیم.

شوتی سوارها علاقه خاصی به خودروهای: پژو پارس، پژو ۴۰۵، زانتیا و سمند دارند؛ سرعت بالا آنها باعث شده است که شغل پرخطری داشته باشند و احتمال تصادف برای آنها بسیار زیاد است همین باعث شده که از خودروهای گران‌قیمت استفاده نکنند.

شوتی؛ یک سبک زندگی

هنگامی که واژه «شوتی» را در شبکه‌های اجتماعی به فارسی جست و جو می‌کنیم؛ به بخش عظیمی از نام‌های کاربری می‌رسیم که نام خودشان را شوتی‌سوار گذاشته‌اند و به نوعی در فضای مجازی معروف شده‌اند.

دسته‌ای از جوانان هستند که شوتی‌سوارهای مرزی را حتی الگوی خود کرده‌اند و ظاهر خودروهایشان را به شکل آنان در آورده‌اند تا در سطح شهرها مثل تهران هم جلب توجه کنند. آنها شوتی نیستند و فقط دوست دارند خود را شبیه آنان کنند.

گروه‌های شوتی‌سوار واقعی با کسانی که فقط ادای شوتی‌ها را در می‌آورند در فضای مجازی به شدت رقابت می‌کنند و شوتی‌های واقعی معتقدند وقت ندارند تا در سطح شهر وقت تلف کنند و فقط به سرعت بارهایشان را جا به جا می‌کنند.‌

شوتی‌گری از کجا آمد؟

فقر و آمار بالای بیکاری در مناطق جنوبی، هم جنوب غربی و هم جنوب شرقی عامل اصلی به وجود آمدن شوتی‌ها هستند. کم آبی هم عامل دیگری است که باعث از بین رفتن فرصت کشاورزی در این استان‌ها شده است. مدیریت نادرست منابع آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مرز نشینان موجب شده که بسیاری از مردم این استان‌ها به این شغل روی بیاورند.

البته امروزه دیگر از روی ناچاری و فقر نیست که افراد به شوتی‌گری بپردازند؛ دستمزدهای میلیونی و معروفیت در فضای مجازی دلیل اصلی انتخاب شوتی‌گری به عنوان شغل در جوانان مناطق مرزی شده است.

خطراتی مانند تصادف و مرگ در جاده‌ها همچنین دستگیر شدن به وسیله پلیس هم نتوانسته شوتی‌سوارها را از این کار منصرف کند.

ماشین شوتی

ویژگی خودروهای شوتی به گونه‌ای است که با بعضی تغییرات به شوتی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین و ملموس‌ترین آن هم ارتفاع در کمک فنر این خودروهاست؛ به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو ارتفاع بیش‌تری دارد. این کار به دلیل آن است که وقتی بار سنگین داخل خودرو می‌گذارند؛ خودرو تازه حالت عادی به خود بگیرد و زیاد از حد پایین نیاید و حالت غیر طبیعی نداشته باشد.

بعضی از مواقع این خودروها پلاک هم ندارند یا آن را دست‌کاری کرده‌اند تا توسط مأموران انتظامی شناسایی نشوند.

فضای داخل خودروهای شوتی را نیز تغییراتی می‌دهند تا بار و اجناس قاچاق را به راحتی در آن پر کنند. خودروهای شوتی باید با سرعت بالایی حرکت کنند زیرا هم به موقع باید سر قرار خود با صاحب بار برسند؛ هم پلیس نتواند آنها را متوقف کند. این خودروها را در قسمت موتور دستکاری می‌کنند و به نوعی موتورشان را تقویت می‌کنند تا با سرعت بسیار بالاتری از سایر خودروها حرکت کنند.

گاهی در این خودروها کاتالیزور اگزوز نیز حذف می‌شود و بعضی نیز به دودزا مجهز می‌شوند. زیرا انتشار دود غلیظ سفید موجب اختلال در دید خودروی تعقیب کننده آنها می‌شود. به‌طورکلی سرعت بسیار بالا، بالابودن کمک فنرها، مخدوش بودن پلاک خودرو و تولید دود سفید از مهم‌ترین مشخصه‌های این خودروها هستند

تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها

کالای قاچاق از هر راهی که وارد شود بر چرخه اقتصاد کشور ضرر وارد می‌کند؛ در نتیجه تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی را با مشکل مواجه می‌کند.

واردات بعضی از کالاهای خارجی که در ایران ممنوع است و به نوعی راه ورودی جز قاچاق برای آمدن به داخل کشور را ندارند یکی دیگر از عواملی است که باعث گرانی کالای خارجی شده است.

شوتی‌ها هم با گرفتن دست‌مزدهای نجومی برای قاچاق کالا در روند قیمت‌گذاری کالاهای خارجی بسیار مؤثرند و نقش اول را ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل هم است که شما بابت خرید یک کالای خارجی مبلغی بیش‌تر از قیمت واقعی کالا را پرداخت می‌کنید.

بعضی از آنها حتی صاحب بار را هم فریب می‌دهند و بار را خودشان بر می‌دارند و می‌گویند پلیس بار را توقیف کرده است و با هر مبلغی که دوست دارند به مردم می‌فروشند.

تمام مواردی که گفته شد فقط و فقط مردم را متضرر می‌کند و به راحتی، مشکلات اقتصادی مردم را افزایش می‌دهد و موجب بدتر شدن شرایط موجود می‌شود.

از شلیک به شوتی‌ها تا دستگیری آنها

۶ مرداد ۱۴۰۰؛ «مرتضی محمودوند» نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی نامه‌ای فرستاد مبنی بر جلوگیری از هرگونه تیراندازی به خودروهای شوتی این استان و متن نامه ایشان به شرح ذیل است: «سلام علیکم

احتراماً همانگونه که مستحضر هستید جوانان برومند و پاک طینت لرستان که همواره جانانه و صادقانه مدافع تمامیت ارضی ایران و نظام اسلامی بوده‌اند؛ متأسفانه این روزها به دلیل بی‌مهری‌ها، بی‌تدبیری‌ها، تبعیض‌ها و مسئولیت ناپذیری‌های مسئولان علیرغم داشتن هوش سرشار و تحصیلات عالیه از سر ناچاری و نبود شغل در این استان به مشاغلی نظیر شوتی سواری روی آورده‌اند؛ کاری پر خطر که گاهاً به پرپر شدن این جوانان مظلوم می‌انجامد.

پیرو مذاکرات حضوری با حضرتعالی و دکتر رحمانی وزیر محترم کشور مستدعی است دستور فرمائید از هرگونه تیراندازی به این جوانان مظلوم توسط عوامل انتظامی اکیداً خودداری گردد. ان‌شاءالله در اسرع وقت با حضور دلسوزانی همچون حضرتعالی شاهد ساماندهی شوتی سواران باشیم پیروز و برقرار باشید.»

کمی جست و جو در فضای مجازی نشان می‌دهد که تیراندازی به سمت شوتی‌ها همچنان ادامه دارد با این تفاوت که مأموران به لاستیک ماشین‌شان شلیک می‌کنند.

همچنین بحث‌های زیادی در مرداد سال ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه دستگیری شوتی‌ها اصلاً وظیفه کدام ارگان است هم شده. در این خصوص سرهنگ علی‌اصغر شریفی مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: این مساله مربوط به پلیس راهور کشور بوده و به استان تهران ارتباط ندارد و باید از آنها سوال شود.

اما سرهنگ مجید غفاری رئیس اطلاع رسانی پلیس راهور کشور نیز گفت: موضوع برخورد با خودروهای شوتی مربوط به پلیس اقتصادی و پیشگیری است و در حوزه وظایف راهور نمی‌شود.

وی درپاسخ به نقض قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شوتی‌ها، توضیح داد: پلیس راهور در حوزه متخلفان قوانین رانندگی برخورد لازم را انجام می‌دهد کما اینکه هر روزه تعداد بسیاری از این خودروها را متوقف و با تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل می‌کند.

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اما مسئولیت متمرکز برخورد با خودروهای شوتی را متوجه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌داند و معتقد است که متولی رسیدگی به موضوع خودروهای شوتی این نهاد است و به نوعی مرکز هماهنگ کننده مجموعه انتظامی در برخورد با این هنجارشکنان را دارد.

نهایتاً اما رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا کامل‌ترین توضیخات را درباره نحوه برخورد و مدیریت خودروهای شوتی ارائه کرد.

سرهنگ جلال امینی، گفت: هیچ نهاد انتظامی تخصصی در حوزه مبارزه با شوتی ها فاقد وظیفه نیست. وی ادامه داد: طبق دستورالعمل و ابلاغیه صریح «سردار رادان» فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی برای تمامی رسته‌های پلیس مرتبط با موضوع قاچاق به خصوص برخورد با خودروهای شوتی وظایفی تعیین شده است که به تمامی این نیروها ابلاغ شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا وظایف پلیس راهور اظهار داشت: اطلاعات فراجا، پلیس پیشگیری، مرزبانی و پلیس آگاهی در دستورالمعل ستاد مبارزه با قاچاق کالا نقش دارند و در تمامی این رسته‌ها عملیات توقیف خودروهای شوتی و دستگیری رانندگان نشان می‌دهد تمامی نیروهای پلیس درگیر هستند.

پلیس ایران در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده طی سه سال ۴۲ هزار شوتی را توقیف کرده و روز به روز به تعداد آنها هم افزوده می‌شود؛ به همان دلیلی که در ابتدا گفته شد یعنی درآمد چند ده میلیونی فضا را برای هرگونه قاچاق و ایجاد انگیزه، مساعد است.

 

راه بازکن‌های شوتی و رانندگی مرگ‌بار

شوتی‌سوارها بین خودشان یک اصطلاحی به عنوان «راه بازکن» دارند. آنها هنگامی که می‌خواهند یک بار را جا به جا کنند به همراه چند خودرو شوتی راه می‌افتند. بین آنها فقط یک ماشین است که داخلش بار قاچاق دارد و بقیه ماشین‌ها نقش راه بازکن را ایفا می‌کنند.

راه بازکن‌ها وظیفه سرگرم کردن پلیس نیروی انتظامی را دارند تا ماشین اصلی بتواند فرار کند و به مقصد برسد.

شاید سوال کنید که چطور انقدر برای یک‌دیگر از خود گذشتگی می‌کنند با اینکه می‌دانند راه بازکن‌ها دستگیر می‌شوند؟

به گفته خود شوتی‌ها جواب این سوال آن است که: «زمانی که نیروی انتظامی شوتی را بگیرد که داخلش بار نداشته باشد فقط چند ساعتی ماشین توقیف می‌شود و جریمه نقدی و حبس ندارد».

شوتی‌ها با سرعت بالا در جاده‌های کشور بدون هیچ ملاحظه‌ای حرکت می‌کنند تا زودتر بارها و کالاهای جاسازی‌شده و افراد بخت برگشته را به مقصد برسانند. تردد با سرعت بالا خطرناک است زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

مسئله دیگر حرکت زنجیره‌ای و گروهی این خودروهاست که واقعاً ترسناک بوده و دست کمی از فیلم‌های اکشن هالیوودی ندارد. در این شیوه شوتی‌ها به شکل یک کاروان خودرویی با سرعت غیرمجاز در راه‌ها حرکت می‌کنند که متأسفانه موجب تلفات و خسارت‌های سنگینی شده و می‌شوند.

 

هم انسان می‌آوریم هم غذای گربه

شاید برای همه سوال باشد که شوتی‌ها چه اجناسی را از شهرهای مرزی و بندری به تهران و شهرهای مرکزی می‌آورند؛ از اجناسی که تا امروز پلیس از آنها کشف کرده است مشخص می‌شود آنها چه کالاهایی را قاچاق می‌آورند؛ همیشه هم مواد مخدر و انسان را قاچاق نمی‌کنند و خودشان می‌گویند هرچه در پایتخت خریدار خوبی داشته باشد را بار می‌زنند.

در یکی از اقدامات پلیس بوشهر؛ تعداد ۱۱۰ دستگاه پخش، انواع نوشیدنی، تعداد ۱۲۲ دستگاه مانیتور در مارک‌های مختلف، تعداد ۶۰۰ دستگاه سشوار و دستگاه موزر و دستگاه اتو مو به مارک‌های مختلف و دستکاه جوان سازی و زیبایی، ۱۱۰۰ عدد انواع قفل درب و انواع ابزار آلات با مارک‌های مختلف ،۲۲۰۰ عدد انواع لوازم آرایشی که همگی خارجی و فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی وقانونی بودندکشف کردند.

جالب است بدانید حتی تخمه خام و غذای خشک گربه و دیگر حیوانات خانگی هم در دسته کالاهایی که شوتی‌ها قاچاق می‌کنند بوده است.

یکی از شوتی‌های سابق که در حال حاضر راننده اسنپ نیز شده است؛ اظهار می‌کرد در یک پژو ۴۰۵ تعداد ۶ عدد کولر گازی را از سمت بانه به تهران می‌آورده.

واکنش‌های مجازی

تعدادی از فعالان فضای مجازی نسبت به ابعاد مختلف پدیده شوتی‌گری واکنش‌هایی را نشان دادند. این واکنش‌ها به شرح ذیل است:

حساب کاربری راننده نیسان خسته در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «نود درصد اینایی که تو شهر بد رانندگی میکنن اصلاً شوتی نیستند، اونایی که بیرون شهر بد رانندگی میکنن شوتی‌اند»

یکی دیگر از شبکه ای کسی‌ها با اشاره به عکسی از یک جلوبندی سازی که بر دیوار مغازه‌اش یک کاغذ چسبانده و روی آن نوشته «تنظیم ارتفاع با رضایت والدین» نوشت: «شوتی سواری هم بچه‌بازی شده»

حساب کاربری دیگری نوشته: «همین شوتی ها و کولبر ها هستند که رسماً در تمام قیمت‌ها تأثیر مستقیم دارند و هر چقدر دلشون بخواد کرایه‌ها رو زیاد می‌کنند و هر باری هم دلشون بخواد یهو برمیدارند برای خودشون یا صاحب بار رو به بهونه پلیس و شورته تلکه می‌کنند

گندی که اینها تو بازار زدن و تأثیری که اینا دارند دلار نداره»

از طرف دیگر یکی از کاربران در مورد استاندار خوزستان نوشته: «خدا حفظ کند استاندار با غیرت خوزستان رو که موجب شد حمل کالاهای مجاز با ماشین سواری آزاد بشه (شوتی) قبل از این اقدام افراد زیادی کشته و مجروح شدند»
منبع:

https://bookmarklogin.com/story16434403/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-media.com/story16474443/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wildbookmarks.com/story16527162/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://meshbookmarks.com/story16450426/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://gogogobookmarks.com/story16394905/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://cruxbookmarks.com/story16447293/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkproduct.com/story16504169/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkfriend.com/story16398848/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-share.com/story16429243/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-master.com/story16443303/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkinglog.com/story16394942/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkangaroo.com/story16498424/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://allbookmarking.com/story16480582/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://agendabookmarks.com/story16327634/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://advicebookmarks.com/story16870499/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://zbookmarkhub.com/story16530180/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://iwanttobookmark.com/story16467589/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://zanybookmarks.com/story16475186/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarkid.com/story16486301/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://push2bookmark.com/story16474928/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://nowbookmarks.com/story16427129/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://minibookmarking.com/story16465838/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://livebookmarking.com/story16389563/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://dailybookmarkhit.com/story16452163/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://growthbookmarks.com/story16370458/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://brightbookmarks.com/story16500765/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkspecial.com/story16482579/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksparkle.com/story16448666/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkpath.com/story16379373/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarklayer.com/story16428949/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkbells.com/story16456451/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingdelta.com/story16383834/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkingace.com/story16387513/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://allyourbookmarks.com/story16423763/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://yxzbookmarks.com/story16384273/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ezmarkbookmarks.com/story16490247/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkgenious.com/story16536349/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://whitebookmarks.com/story16480574/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://totalbookmarking.com/story16440488/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://top100bookmark.com/story16438164/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookmarklist.com/story16365887/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://seobookmarkpro.com/story16456289/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ragingbookmarks.com/story16413508/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://peakbookmarks.com/story16452699/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://one-bookmark.com/story16354762/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://networkbookmarks.com/story16429442/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://maroonbookmarks.com/story16337951/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://loanbookmark.com/story16415751/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://letsbookmarkit.com/story16393503/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://funbookmarking.com/story16403501/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

اختلال مقطعی اینترنت ربطی به وزارت ارتباطات نداشت

۰ بازديد
اختلال مقطعی اینترنت ربطی به وزارت ارتباطات نداشت

شرکت های‌وب در پی اختلال اینترنت طی عصر دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اختلال مقطعی و محدود اینترنت مقارن با ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) ربطی به شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات نداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی شرکت داده گستر عصر نوین به عنوان یکی از شرکت‌های خصوصی ارائه‌ خدمات اینترنتی در کشور در پاسخ به اختلال پیش آمده در شبکه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اختلال مقطعی و محدود اینترنت مقارن با ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) ربطی به شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات نداشت و خطای انسانی در بخش نگهداری عامل این قطع ارتباط بوده است.

این شرکت لحظاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه مشترکین گرامی می‌رساند، در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات مبنی بر شفافیت در ارائه اطلاعات به کلیه ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقه مرکز داده ایرانیان، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است. از این رو از کلیه مشترکانی که از این اتفاق ناخواسته متأثر شده‌اند، صمیمانه پوزش می‌خواهیم و قطعاً مطابق قراردادهای سطح کیفیت خدمات (SLA) فی‌مابین، اقدام خواهد شد.

این شرکت با هدف جلوگیری از تکرار این اتفاقات، نسبت به بازبینی و بازنگری دستورالعمل‌های پشتیبانی و نگهداری شبکه خود در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.
منبع:

https://allkindsofsocial.com/story1694869/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://webnowmedia.com/story1701967/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thebookpage.com/story1688080/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://techonpage.com/story1698607/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://infopagex.com/story1652189/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialvibes.com/story1767369/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialistener.com/story1759145/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialinplace.com/story1714942/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialicus.com/story1693450/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://singnalsocial.com/story1689740/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://worldsocialindex.com/story1756422/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwebnotes.com/story1752801/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmediatotal.com/story1731302/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbraintech.com/story1640999/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social-medialink.com/story1717641/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialname.com/story1678303/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://guideyoursocial.com/story1764437/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mediasocially.com/story1632918/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://agency-social.com/story1718050/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://moodjhomedia.com/story873143/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://companyspage.com/story1718056/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mypresspage.com/story1724069/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://rankuppages.com/story1723383/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarks-hit.com/story16473539/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pr8bookmarks.com/story16477514/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pr6bookmark.com/story16541295/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://adsbookmark.com/story16420378/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://yourbookmarklist.com/story16518526/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarking1.com/story16392763/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sb-bookmarking.com/story16452149/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pr1bookmarks.com/story16448134/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://madbookmarks.com/story16392759/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarks4seo.com/story16385012/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkblast.com/story16414984/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://admiralbookmarks.com/story16419135/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://7prbookmarks.com/story16420358/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pr7bookmark.com/story16532543/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkize.com/story16422474/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://easiestbookmarks.com/story16471020/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksden.com/story16451281/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkpagerank.com/story16422832/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkhard.com/story16374384/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-vip.com/story16400389/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkity.com/story16410433/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://todaybookmarks.com/story16458998/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://followbookmarks.com/story16507558/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksusa.com/story16430933/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkquotes.com/story16470171/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkstown.com/story16548510/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkprobe.com/story16571141/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود

۰ بازديد
طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس گفت:ظرف هفته آینده بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون شوراها به اتمام می‌رسد و گزارش مصوبات کمیسیون برای بررسی در صحن مجلس به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون برای ادامه بررسی «طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت»، اظهار کرد: تاکنون ۶ جلسه برای بررسی این طرح با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف در این کمیسیون برگزار شده است که اعضا با کلیات این طرح موافقت کردند و تعدادی از مواد آن نیز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به برخی از مفاد طرح مذکور، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکسری اتباع غیرمجاز در کشورمان هستند و یکسری هم مجاز هستند، برای ساماندهی آنان نیازمند قانون هستیم. در طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت پیش‌بینی کردیم که اقامت اتباع خارجی در کشورمان موقت است و ما اقامت دائم نداریم. همچنین ما شرایطی را برای پذیرش اتباع خارجی در این طرح پیش بینی می‌کنیم تا اگر آنان قانون را رعایت نکنند، به سرعت از کشور اخراج شوند.

بیاتی تاکید کرد: همچنین کارت شناسایی برای آنان صادر خواهد شد و شناسایی آنان از روی عنبیه چشم خواهد بود. تمام اطلاعات افراد در این کارت تعبیه شده و مکان عبور آنان مشخص خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به طور کامل بررسی نشده است، گفت: این طرح ۶۰ ماده دارد که حدود ۴۰ ماده از آن تصویب شده است؛ البته برخی از مواد نیز به کارگروهی در کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع شده است. با وجود این، پیش‌بینی می‌شود که ظرف هفته آینده بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون شوراها به اتمام برسد و گزارش مصوبات کمیسیون برای بررسی در صحن مجلس، به هیئت رئیسه ارائه شود.

منبع:

https://socialstrategie.com/story1858207/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thekiwisocial.com/story1781195/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialupme.com/story1782223/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tvsocialnews.com/story1740468/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wavesocialmedia.com/story1792943/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialcircles.com/story1822053/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialtechnet.com/story1713352/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbaskets.com/story1832489/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://reallivesocial.com/story1754297/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://highkeysocial.com/story1785120/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://esocialmall.com/story1686065/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialintro.com/story1798168/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialdelight.com/story1810025/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sociallytraffic.com/story1194902/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialdummies.com/story1160104/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialislife.com/story1708539/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social40.com/story1754830/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social-galaxy.com/story1727592/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getsocialselling.com/story1685085/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://directmysocial.com/story899943/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://isocialfans.com/story1757834/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialfactories.com/story1738600/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://onelifesocial.com/story1639575/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sociallweb.com/story1748938/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialioapp.com/story1717170/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialexpresions.com/story1780051/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialquiz.com/story1744133/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialport.com/story1720978/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialfeeder.com/story1734865/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://express-page.com/story1674219/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pageoftoday.com/story1733257/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://livebackpage.com/story1686449/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ok-social.com/story1767300/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://get-social-now.com/story1645963/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialimarketing.com/story1724157/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialeweb.com/story1659585/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://yoursocialpeople.com/story1683202/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wisesocialsmedia.com/story1680719/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wise-social.com/story1750649/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwebleads.com/story1712841/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwebconsult.com/story1716705/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmediaentry.com/story1702171/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzztoday.com/story1691993/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzzfeed.com/story1749671/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialguides.com/story1723732/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://my-social-box.com/story1685762/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://madesocials.com/story1738843/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://guidemysocial.com/story1696116/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getsocialsource.com/story1700148/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getsocialnetwork.com/story1695316/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

فرهنگی که باید برای سفر ساخته شود و اطلاعاتی که نیست

۰ بازديد
فرهنگی که باید برای سفر ساخته شود و اطلاعاتی که نیست

فرهنگسازی برای سفر تنها در حد شعار باقی مانده است اگر هر یک از دستگاهها نقش خود را در آگاهی بخشی به مردم در حیطه وظایف خود بدانند، شاهد حجم انبوه مسافرتها در بازه زمانی کوتاه نخواهیم بود.

همین چند روز پیش بود که سیل گردشگران به جاده‌های شمالی کشور سرازیر شد و مسافرانی که باید از تهران تا شمال کشور را در ۴ تا ۵ ساعت طی می‌کردند؛ گاهی تا ۱۴ ساعت در ترافیک ماندند. چون در تعطیلات آخر شهریور ماه هم آنها که ویلا در شمال کشور داشتند از فرصت تعطیلی برای سفر می‌خواستند استفاده کنند و هم والدین دانش آموزان که زمان دیگری برای یک سفر چند روزه نداشتند. در نهایت نیز سفرشان به خستگی ناشی از ترافیک و کمبود برخی از خدمات در مقصد انجامید.

در روزهای پیش رو تعطیلی ولادت پیامبر اکرم (ص) را نیز در پیش داریم که تعطیلی ۵ شنبه و جمعه را به روز شنبه وصل می‌کند و یک فرصت سه روزه دیگر برای سفر ایجاد می‌کند. احتمال می‌رود در این روزها هم عده‌ای به سفر بروند و باز هم در ترافیک بمانند.

پیش از این هم در تعطیلات بهمن ماه به دلیل معتدل بودن آب و هوای مناطق جنوبی کشور، گردشگران انبوهی به جزایر ایرانی رفتند و تصاویر ناخوشایندی از چادر خوابی در سواحل جنوبی و جزایری مانند هرمز منتشر شد همچنین زیرساخت این مناطق به حدی نبود که جوابگوی گردشگران زیاد باشد و نارضایتی‌هایی در پی داشت.

این اتفاق تقریباً همیشگی است و در تعطیلات چند روزه، سفر حجم انبوهی از گردشگران به مقاصد تکراری رخ می‌دهد. ولی دلیل آن چیست. چرا سفر در کشور نه توزیع شد و نه همه زمانی؟

خیلی‌ها وضعیت سفرهای انبوه که در تعطیلات چند روز پیش به‌وجود آمد را ناشی از عدم فرهنگ‌سازی برای گردشگران برشمردند و مردم را مقصر وضع موجود دانستند و برخی دیگر هم گفتند که باید مسئولان شرایطی مهیا می‌کردند تا مردم بتوانند هر زمان می‌خواهند به سفر بروند و تصور نکنند که تنها در پایان ماه شهریور است که این فرصت برای آنها ایجاد شده است.

 

فرهنگی که باید برای سفر ساخته شود و اطلاعاتی که نیست

 

شاید اگر مردم شرایط بهتری برای سفرهای داخلی داشتند این فرصت را به زمان دیگری موکول می‌کردند. منتها در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد. فرهنگ‌سازی برای سفر نه تنها در حوزه احترام به جوامع محلی و در نظر گرفتن محیط زیست مقصد به شمار می‌رود بلکه ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد.

گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهانی، نقش زیادی در تبادل فرهنگ دارد. از همین رو با افزایش تعداد گردشگران و تنوع مقاصد گردشگری، نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود. فرهنگ‌سازی نه تنها به حفظ و احترام به فرهنگ‌های محلی کمک می‌کند بلکه تجربه‌ای غنی و معنادار برای گردشگران ایجاد می‌کند.

اما این فرهنگسازی چگونه باید انجام شود و متولی آن کجاست و مردم به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

مردم باید بدانند کدام مقاصد می‌تواند جایگزین سفر آنها به شهرهای شمالی شود.

نقش بلاگرها و شبکه‌های اجتماعی در تبلیغ سفر

یکی از جاهایی که مردم برای گرفتن اطلاعات مراجعه می‌کنند؛ شبکه‌های اجتماعی است اما شبکه‌های فعلی تنها تصاویری از جاذبه‌ها را به مردم نشان می‌دهند و مهمتر اینکه آنها تلاش می‌کنند تا سفرهای مجردی یا دوستانه را تبلیغ کنند و برای سفرهای خانوادگی برنامه‌ای ندارند.

همچنین خیلی از بلاگرهای سفر وقتی مقصدی را معرفی می‌کنند بی توجه به آسیب‌های احتمالی، نه احترام به جامعه محلی را گوشزد می‌کنند و نه احترام به محیط زیست را. به همین دلیل اگر هم مقصد جدیدی به مقاصد اضافه کنند به دلیل نبود زیرساخت در آن منطقه، بیشتر منجر به تخریب خواهند شد نه رونق.

صدا و سیما نیز در لابه لای هزاران برنامه بی کیفیت و تکراری، تعدادی اندک برنامه برای سفرهای خانوادگی تولید می‌کرد که چون در ساعات مناسبی پخش نمی‌شد، بدون مخاطب ماند.

روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی می‌توانند در آگاهی بخشی کمک کنند اما به واقع چند درصد از اخبار و گزارش‌های منتشر شده در آنها به موضوع فرهنگسازی در سفر اختصاص پیدا می‌کند؟ تقریباً هیچ!

پس مردم به کدام مرجع مراجعه کرده و اطلاعات مفصلی درباره یک مقصد جدید به دست بیاورند؟

چاپ کتاب برای وزیر نه سفر!

یکی از دستگاه‌هایی که باید متولی فرهنگ سازی در این زمینه باشد وزارت میراث فرهنگی است که باید خوراک و محتوا به تولیدکنندگان محتوا و پخش کنندگان آن بدهد اما این رسالت را انجام نداده است. سایت ویزیت ایران سالهاست که در دست این وزارتخانه است و قرار بود یک پایگاه جامع برای سفرها باشد اما اکنون نیم نگاهی به آن مشخص می‌کند هنوز این اقدام ابتر مانده است.

این وزارتخانه حتی در خبرگزاری تحت نظارتش و سایت‌هایی که در اختیار دارد نیز نتوانسته این آگاهی بخشی را انجام دهد. تصاویر و فیلم‌هایی که توسط این وزارتخانه از جاذبه‌های گردشگری منتشر می‌شود باید با لوگوی این وزارت تکثیر شود این خساست در عرضه مطلب و تصویر، نشان از این دارد که متولیان وزارت میراث فرهنگی نیز اعتقادی به در اختیار قراردادن خوراک تولید محتوا به دیگران ندارند.

در وزارت میراث فرهنگی زمانی که مسئولیت آن به عهده عزت الله ضرغامی بود؛ کتاب‌هایی چاپ شد که تنها توییت و پست‌های اینستاگرامی آقای وزیر محتوای آن بود نه اقدام جدیدی که نشان دهد این وزارتخانه در تلاش بوده قدمی در جهت فرهنگ سازی بردارد. این وزارتخانه نه در سالهای قبل و نه حتی در سه ساله وزارت ضرغامی هم کتابی از مسیرهای گردشگری یا چگونگی سفرهای خانوادگی منتشر نکرده است این درحالی است که یکی از متولیان فرهنگسازی در سفر همین وزارت است.

منبع:

https://wearethelist.com/story17901556/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://listbell.com/story5970984/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://seolistlinks.com/story17598550/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getidealist.com/story17838824/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://funny-lists.com/story17212661/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://45listing.com/story17865633/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thefairlist.com/story6179083/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

 

https://mediajx.com/story17838337/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-dofollow.com/story18051100/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-template.com/story18259722/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://prbookmarkingwebsites.com/story18209463/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmediainuk.com/story16467673/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://dirstop.com/story18184091/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://opensocialfactory.com/story15629441/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ztndz.com/story18213379/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://gorillasocialwork.com/story16735956/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialrus.com/story15968854/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmediastore.net/story16511463/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialnetworkadsinfo.com/story18287804/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkport.com/story18019567/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkbirth.com/story15923804/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkloves.com/story18183803/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getsocialpr.com/story16827634/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarklinking.com/story1764500/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkspedia.com/story1740320/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkshome.com/story1833141/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksfocus.com/story1799612/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksurl.com/story1733154/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://myeasybookmarks.com/story1793102/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://e-bookmarks.com/story1843804/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mixbookmark.com/story1753948/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkalexa.com/story1734307/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkinglife.com/story1782834/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mylittlebookmark.com/story1872922/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmark-group.com/story1801003/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://webookmarks.com/story1783224/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://checkbookmarks.com/story1762169/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ariabookmarks.com/story1848913/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkfox.com/story1786104/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://linkedbookmarker.com/story1711926/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarksoflife.com/story1828750/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkfavors.com/story1811216/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://bookmarkyourpage.com/story1661296/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://businessbookmark.com/story1778355/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ledbookmark.com/story1857822/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialaffluent.com/story1754535/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tornadosocial.com/story1797146/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://topsocialplan.com/story1748937/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzzmaster.com/story1837798/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social4geek.com/story1832085/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

شهادت یک دختربچه بر اثر انفجار دستگاه ارتباطاتی پیجر

۰ بازديد
شهادت یک دختربچه بر اثر انفجار دستگاه ارتباطاتی پیجر

منابع خبری از شهادت دختر بچه فلسطینی بر اثر انفجار دستگاه ارتباطاتی پیچر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از غزه الان، منابع خبری اعلام کردند که فاطمه جعفر عبدالله دختر بچه فلسطینی در شهرک سرعین در لبنان به شهادت رسید.

این منابع علت شهادت این دختربچه را انفجار دستگاه ارتباطی پیجر اعلام کردند.

جزئیات بیشتری مخابره نشده است.

این در حالی است که پیش از این گزارش‌هایی درباره وقوع انفجارهای تروریستی در بیروت و مجروح شدن شماری بر اثر آن مخابره شده است.
منبع:

https://ledbookmark.com/story1857801/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialaffluent.com/story1754512/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tornadosocial.com/story1797121/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://topsocialplan.com/story1748917/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzzmaster.com/story1837785/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social4geek.com/story1832066/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialstrategie.com/story1858193/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thekiwisocial.com/story1781179/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialupme.com/story1782208/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://tvsocialnews.com/story1740452/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wavesocialmedia.com/story1792927/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialcircles.com/story1822040/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialtechnet.com/story1713340/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbaskets.com/story1832475/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://reallivesocial.com/story1754277/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://highkeysocial.com/story1785109/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://esocialmall.com/story1686047/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialintro.com/story1798153/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://thesocialdelight.com/story1810016/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sociallytraffic.com/story1194886/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialislife.com/story1708504/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialdummies.com/story1160093/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social40.com/story1754806/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://social-galaxy.com/story1727569/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://getsocialselling.com/story1685053/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://directmysocial.com/story899916/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://isocialfans.com/story1757809/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialfactories.com/story1738544/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://onelifesocial.com/story1639494/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://sociallweb.com/story1748902/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialioapp.com/story1717149/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialexpresions.com/story1780009/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialquiz.com/story1744092/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialport.com/story1720933/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialfeeder.com/story1734828/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://express-page.com/story1674188/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://pageoftoday.com/story1733236/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://livebackpage.com/story1686413/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://ok-social.com/story1767260/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialimarketing.com/story1724102/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialeweb.com/story1659548/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://yoursocialpeople.com/story1683162/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wisesocialsmedia.com/story1680689/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://wise-social.com/story1750615/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwebleads.com/story1712817/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialwebconsult.com/story1716669/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialmediaentry.com/story1702119/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzztoday.com/story1691929/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://socialbuzzfeed.com/story1749628/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA

https://mysocialguides.com/story1723700/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D8%AA